środa, 3 sierpnia 2011

JAVA EE6 Programowanie aplikacji WWW KURS cz.2 Model aplikacji.

Logika aplikacji podzielona jest na komponenty. Każdy komponent pełni inne funkcje. Wyróżniamy następujące warstwy aplikacji:

-kliencka Client Tier
-webowa Web Tier
-biznesowa Business Tier
-informacyjna Eis Tier



Klient web jest to przeglądarka WWW, która wyświetla strony otrzymane z serwera. Strony WWW są dynamicznie generowane w postaci dokumentów (HTML/XHTML,XML). Za generowanie odpowiadają komponenty webowe, które uruchamiane są w warstwie web.


Komponenty webowe są to:
-serwlety
-strony JSP i JSF 



Warstwa kliencka i webowa zazwyczaj traktowane są jako warstwa prezentacji.Podział taki pozwala skupić się na samym aspekcie wizualizacji bez wgłębiania się w szczegóły logiki biznesowej.

Warstwa biznesowa jej zadaniem są głównie np:obliczenia, operacje na danych,itp. Korzysta głównie z komponentów warstwy webowej i biznesowej (EJB - Enterprise JavaBeans).

Warstwa danych(informacyjna) inaczej warstwa EIS (Enterprise Information Systems) obejmuje wszelkie źródła danych dla warstwy logiki biznesowej. Takimi źródłami są między innymi: bazy danych, systemy informatyczne już istniejące w danym przedsiębiorstwie.

5 komentarzy:

  1. Fajny artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja raczej nigdy programistą nie byłem i oczywiście nie będę, ale chętnie używam różnych systemów IT. Jednym z nich jest na pewno system ERP https://www.connecto.pl/system-erp-do-zarzadzania-firma/ który pozwala mi skutecznie zarządzać firmą.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Akurat ja nigdy programistą nie byłem, ale jak najbardziej jestem zdania, że warto jest używać dobrego oprogramowania w naszej firmie. Jak również czytałem na stronie http://www.intelektualnie.pl/sprawna-weryfikacja-nowych-produktow-zalety-testow-manualnych/ to ogólnie testy manualne mogą bardzo dobrze się sprawdzić w każdej firmie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń

Labels